E-commerce voor handelsbedrijven

Vergroot jouw online succes met de juiste e-commerce strategie

Binnen welke branche of sector jouw onderneming zich ook bevindt, we hebben tegenwoordig allemaal te maken met online verkoop. Of het nu zakelijk of privé is, we kopen producten vaak online en hebben het de volgende dag al in huis.

E-commerce heeft de manier van zakendoen de afgelopen jaren daarmee sterk veranderd. Kijk alleen al maar naar de service die wordt geleverd rondom online verkoop. Het persoonlijke contact is bijna verdwenen en het bieden van snelle levertijden is allang niet meer onderscheidend. Bovendien moeten producten wel goed gepositioneerd staan in de ‘digitale schappen’, want anders koopt de koper het bij de concurrent.

Deze verwachtingen brengen op het gebied van IT uitdagingen met zich mee. Zo is het bieden van een zelfde ervaring op de verschillende verkoopkanalen onmisbaar en is directe integratie belangrijk in de toekomst jouw business te kunnen uitbouwen.

webinar e-commerce in combinatie met ERP software business central

Integreer Microsoft Dynamics 365 Business Central met jouw e-commerce oplossing

Business Central koppelen aan jouw webshop? Dat is geen probleem! Het koppelen van jouw e-commerce oplossing biedt de volgende voordelen:

  • Een efficiënt orderproces, waarmee mogelijke fouten worden geëlimineerd
  • 24/7 beschikbaarheid, waardoor klanten op ieder moment van de dag kunnen bestellen
  • Real-time inzicht in verkoop, zodat je weet hoe jouw organisatie er voor staat

Met de oplossingen van Blisss regel je e-commerce direct vanuit Business Central. Hierdoor heb je altijd één waarheid. Er zijn standaard koppelingen beschikbaar voor onder andere Magento, WooCommerce, Shopify, Amazon en Shopware. Ben je benieuwd naar alle mogelijkheden? Download dan hier een actueel overzicht:

Download het overzicht nu

Vraag het gratis Whitepaper aan

 

Ga een stap verder met omnichannel commerce

Omnichannel commerce betekent het bieden van een optimale en een eenduidige klantervaring op allerlei verschillende kanalen, zowel online als fysiek. Het bieden van een omnichannel ervaring wordt steeds normaler. Uit een studie blijkt zelfs dat 73% van de online kopers gebruik maakt van meerdere kanalen voor hun aankoop.

Een goede omnichannel strategie bestaat uit onder andere:

  • De mogelijkheid om een consistente ervaring te bieden over verschillende kanalen, met behulp van goede content management systemen.
  • Het centraal opslaan van data zodat je hier goed op kunt rapporteren met bijvoorbeeld een datawarehouse.
  • Het eenvoudig mogelijk maken van nieuwe verbindingen om in te spelen op nieuwe trends en ontwikkelingen met bijvoorbeeld een iPaaS (Integration Platform as a Service) oplossing.

Blisss herkent deze uitdagingen en kan met jouw organisatie meedenken. Samen met partners zorgen we voor een toekomstbestendige IT-infrastructuur. We houden daarbij rekening met de strategische doelen van de organisatie.

Benieuwd naar de mogelijkheden hierin? Neem dan snel contact op met Blisss.

omnichannel strategie erp

Vragen over e-commerce?