Trainingen

Uiteraard voorziet Blisss u ook van verschillende trainingen bij onze software oplossingen. Wij onderscheiden ons met een transparante en open aanpak en hebben gespecialiseerde trainers voor elke software oplossing.

Trainingen op locatie voor zowel ERP als Apps

ERP Bootcamp

Blisss is specialist op het gebied van ERP software. Onze ERP trainers hebben diepgaande kennis van de ERP software van Microsoft Dynamics. En deze kennis, die delen ze door middel van praktisch ingestelde NAV/D365 trainingen. Onze trainingen zijn zowel geschikt voor gebruikers, als consultants.

 

 

Lees meer over de ERP Bootcamp

Workshop CRM voor Sales

Wanneer u de keuze maakt voor het gebruik van één van onze CRM oplossingen dan is het van belang dat uw enthousiasme overgebracht kan worden op de collega’s die er mee gaan werken. Blisss gaat verder dan alleen de verkoop van CRM software. We geven graag de extra service zodat u zeker weet dat de gebruikers er ook echt graag mee gaan werken. Dit doen we op de volgende wijze:

  • Tijdens uw verkoopoverleg. We laten graag vooraf aan de verkopers en de binnendienst zien welke voordelen ze gaan krijgen bij het gebruik van de CRM software.
  • Bij de implementatie hebben we 1 dagdeel een praktijktraining. Tijdens de workshop zorgen we dat uw medewerkers ook echt werken met de (nieuwe) eigen CRM software. De oefeningen zijn zeer praktisch opgezet en toegespitst op de praktijk van uw eigen bedrijf.
  • Jaarlijks houden we contact met u en de collega’s over de nieuwe ontwikkelingen en hebben we inspiratiesessies bij u op kantoor en klantendagen bij ons in Nijmegen

In-company trainingen tijdens de implementatie van ERP

Blisss heeft ervaren trainers in dienst die op uw bedrijf praktische trainingen geven aan u en uw collega’s. Tijdens de trainingen zorgen we dat uw medewerkers ook echt werken met de (nieuwe) eigen software. De oefeningen zijn zeer praktisch opgezet en toegespitst op de praktijk van uw eigen bedrijf. De praktijktrainingen zijn naar keuze 1 op 1 of in groepsverband. Het is ook mogelijk om 1 of meer kerngebruikers te trainen zodat deze de training zelf aan het eigen personeel kunnen geven. Voorbeelden van deze praktijktrainingen zijn:

  • De administratie inclusief facturatie en betalingen
  • Aanmaken nieuw artikel tot en met de verkooporder van het artikel
  • Het inkoopvoorstel tot en met de inkooporder
  • Het magazijn van ontvangst, opslag tot verzending
  • Het productievoorstel tot aan de voorraadopslag
  • Planning van de order en de bijbehorende assemblage

Werksessie voor enthousiast en effectief gebruik van de Salesflow

Als u met onze Sales oplossingen aan de slag gaat, wilt u natuurlijk dat iedereen enthousiast is over de apps en dat ze optimaal gebruikt worden. Daarom geven onze vertegenwoordigers ook na de aanschaf periodiek een werksessie. Deze werksessie bevordert het optimaal gebruik van alle (nieuwe) mogelijkheden van door uw medewerkers van de buiten- en binnendienst. Deze werksessies worden speciaal voor uw bedrijf voorbereid. Het doel van deze werksessie is om de Salesflow up to date te houden bij de werknemers.

Vooraf analyseert de vertegenwoordiger uw gebruik van de Salesflow binnen het bedrijf. Aan de hand van deze analyse worden, in samenspraak met de manager, tips gegeven voor deze optimalisatie.De aspecten die meestal behandeld worden tijdens een werksessie:

  • Gebruik Salesflow en praktische tips voor bestaande gebruikers en nieuwe medewerkers
  • Updates over nieuwe gebruikers mogelijkheden
  • Het gebruiken van de diverse rapportages
  • Het opstellen van verbeterpunten die in een volgende afspraak weer met u worden doorgenomen
  • Tips voor de directie/salesmanager
  • Koppeling met outlook en uw ERP systeem
  • Het benutten van Power BI voor extra inzicht in de prestaties en verkoopkansen

Klanten die met de werksessie zijn gestart ervaren daadwerkelijk meer plezier van hun pakket.

 

saleskoffer

Op deze wijze helpen wij u niet alleen met de verkoop van onze producten maar blijven we ons inzetten voor langdurige klanttevredenheid.

 

Lees meer over de Salesflow

Workshop: ‘’Morgen anders Werken’’ (50-100 praktische tips voor uw salesafdeling)

Wij bieden een workshop waarin uw werknemers zelf op zoek gaan hoe zij het verkoopproces binnen het bedrijf kunnen verbeteren.

Salesafdelingen groeien door continue het verkoopproces te verbeteren. Echter het is niet gemakkelijk om de bestaande processen te wijzigen.

Blisss biedt hier een oplossing voor, namelijk de ‘’Morgen anders Werken’’ Workshop.

Deze workshop geeft zowel de buitendienst als de binnendienst de gelegenheid om het verkoopproces te verbeteren door zelf een aantal aspecten binnen het verkoopproces onder de loep te nemen.

Aspecten die daarbij meestal behandeld worden zijn:

  • Welke verbeterpunten zijn er voor het benaderen van koude/warme leads?
  • Welke praktische tips hebben jullie voor een optimaal verkoopgesprek
  • Welke kansen zijn er voor een verbeterde productpresentatie
  • Hoe bevorderen jullie het samenspel tussen de buiten en binnendienst
  • Wat kunnen jullie extra aanbieden in de aftersales en het relatiebeheer?

Het doel van deze workshop is het genereren van 50 tot 100 praktische tips die leiden tot extra omzet en een hogere klanttevredenheid.

Dit doel zal bereikt worden middels een programma van 2,5 uur verdeeld in twee gedeeltes.

Het eerste gedeelte van ongeveer 2 uur zal gebruikt worden om met uw werknemers te brainstormen over de verbeterpunten zonder dat de directie hierbij aanwezig is. Dit doen we zo om de deelnemers de ruimte te geven om te bedenken wat zij zouden willen verbeteren als het hun eigen bedrijf zou zijn. Direct daarna volgt het tweede gedeelte, daarbij bent u zelf ook aanwezig om de betreffende verbeterpunten te classificeren in ongeveer:

  • 60% tips morgen meteen invoeren
  • 30% tips eerst uitwerken en dan invoeren
  • 10% tips niet invoeren

Het is een beproefde methode die we al vele jaren gebruiken en waar we voldoende referenties voor hebben als u dat wilt.

De rol van Blisss is het voorbereiden, objectief begeleiden en rapporteren van deze sessie. Na deze sessie bent u goed in staat om te beoordelen of en hoe onze eigen salesoplossingen aansluiten bij uw organisatie.

Doe een trainingsaanvraag!

Contactformulier

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.