CRM app van Blisss: altijd jouw CRM bij de hand

Heb je een CRM-systeem met een slecht werkende CRM app? Of nog erger: heb je nog geen CRM systeem en werk je nog steeds in Excel-bestandjes of vanuit jouw agenda? Dan kan dat frustratie oproepen omdat je geen overzicht meer hebt. Gelukkig hebben wij voor jou de oplossing: de Salesflow, een gebruiksvriendelijke CRM applicatie voor jou en jouw verkoopteam.

Met de Salesflow open je jouw CRM gewoon op jouw smartphone of tablet. Super handig, want zo kun je alle belangrijke verkoopinformatie overal inzien: in de auto, tijdens het lunchen of bij een klant voor de deur als je nog even snel wilt kijken wat er eerder was afgesproken. Hoe dat precies werkt? Dat lees je hier.

Goede verkopers kunnen niet zonder een goede CRM app

Jouw verkopers zijn erg vaardig met hun smartphone. Ze bellen de hele dag. Scoren afspraken. Maken deals. Maar als het op het CRM systeem aankomt, moeten ze alles nog via hun laptop doen. Dat frustreet je verkopers en dat is begrijpelijk. Goede verkopers kunnen namelijk niet zonder een goede CRM app. Ze willen direct verkoopkansen kunnen vastleggen om ze niet meer te vergeten. Ze willen zien welke omzet ze hebben gedraaid bij een klant. En het grappige is dat jij dat als leidinggevende ook wilt. Toch? Kortom, help je vertegenwoordigers: zorg voor een goede mobiele CRM applicatie.

planning buitendienst

Hoe maakt de Blisss CRM app het werk van je verkopers makkelijker?

1. Je verkopers vergeten nooit meer belangrijke informatie 

Doordat jouw vertegenwoordigers direct na hun afspraak 4 korte vragen beantwoorden in de CRM software app, vergeten ze geen belangrijke informatie. Ze hoeven namelijk niet te wachten totdat ze weer op kantoor zijn. De antwoorden worden automatisch opgeslagen en doorgestuurd naar de binnendienst. Je verkopers op kantoor weten meteen wat er moet gebeuren en kunnen waar nodig feedback geven. Dit verbetert de samenwerking tussen de binnen- en buitendienst. 

Handig: in de Blisss CRM app voor mobiel kunnen jouw verkopers het verslag van hun gesprek inspreken. Gewoon tijdens het rijden. Zo hoeven ze niet alles uit te typen. 

2. Tijdsbesparing met de automatische routeplanner

Is jouw vertegenwoordiger bij een klant geweest? Dan ziet hij in de app een overzicht met de klanten en prospects die zich in de buurt bevinden. Wachten deze klanten al even op een contactmoment? Dan kan jouw verkoper direct even langsgaan om te peilen hoe de vlag erbij hangt. Zo werkt hij aan de klantrelatie en hoeft hij de week erna niet weer helemaal terug voor één afspraak. Kan hij zijn tijd mooi besteden aan belangrijkere dingen. 

Handig: de Blisss CRM app heeft een geïntegreerde versie van Google Maps. De navigatie laat automatisch de kortste route langs de verschillende klanten en prospects in de buurt zien.

tijdsbesparing CRM

3. Gebruiksgemak: één overzichtelijk dashboard

In het overzichtelijke dashboard van de CRM app zien jouw verkopers in één oogopslag wat ze nog moeten doen. Niet allerlei verschillende blaadjes en bestanden met takenlijsten, maar één handig overzicht met daarin:

  • Een to-do-list met dingen die nog moeten gebeuren
  • Een lijstje met verkoopkansen 
  • Een lijstje met klanten die wachten op een contactmoment

Vanuit het overzichtelijke dashboard in de app kom je met maximaal drie klikken op de juiste plek in de sales app terecht. Fijn, want zo voorkom je frustratie bij jouw verkopers die de app moeten gebruiken. 

Handig: heb je als manager extra wensen? Wil je bijvoorbeeld een visueel overzicht van de omzetcijfers, zodat je deze gemakkelijk kan presenteren? Dan voegen onze applicatie ontwikkelaars dit heel gemakkelijk en snel voor jou toe. Allemaal automatisch, zonder gedoe.

Hoe maakt de Blisss CRM app jouw werk als manager gemakkelijker?

1. Zicht op de dagelijkse gang van zaken 

Iedere ochtend krijg je via de mail een dagrapport. Het rapport verschijnt elke ochtend automatisch in jouw inbox. In het dagrapport worden de gesprekverslagen van de dag ervoor samengevat. Op basis van deze informatie kan jij de vertegenwoordigers aansturen en waar nodig bijsturen. 

2. Zicht op hoe jouw vertegenwoordigers presteren

Wekelijks ontvang je een overzicht van alle actuele klantkansen van elke vertegenwoordiger. Op basis van dit rapport kun je zien hoe jouw vertegenwoordigers het doen. En je ziet welke opdrachten binnenkort waarschijnlijk gaan vallen.

sales software rapportage

Crm app Power BI

3. Sterke visuele rapportages op basis van jouw persoonlijke wensen 

Heb je zaken waarvan je dagelijks, wekelijks of maandelijks een rapportage wilt? Dan kunnen we dat heel gemakkelijk voor je regelen. De inhoud van de rapportage bepaal je zelf en kun je op ieder gewenst tijdstip opvragen. Om maar een voorbeeld te geven: via Power BI kunt je met één klik een visueel overzicht openen met daarin alle omzetcijfers. Fijn voor jouw overzicht, en handig als je de cijfers moet presenteren.

Wat mag je van ons verwachten?

Met meer dan 10 jaar ervaring met CRM-software, weten wij als geen ander wat er bij een CRM-implementatie komt kijken. De kwaliteit van de software is natuurlijk ontzettend belangrijk. Maar het gaat verder dan dat. Er moet draagvlak zijn bij jouw verkopers, want zij moeten de CRM applicatie uiteindelijk gaan gebruiken. Wij zorgen ervoor dat jouw verkopers zien wat het gebruik van een mobiel CRM hen oplevert. 

We beginnen met een praktische training voor jouw verkoopteam, waarin jouw verkopers stap voor stap leren de Salesflow te gebruiken. Zo hoef je niet alles zelf uit te leggen. Vervolgens komen we regelmatig langs om de voortgang te bespreken en waar nodig advies en persoonlijke begeleiding te geven. Want het persoonlijke aspect; dat vinden we super belangrijk. 

Heb je tussendoor vragen of opmerkingen? Dan kunt je altijd rekenen op onze professionele support afdeling.

salesview

Anderen over de Salesflow

‘’Het voordeel van de Salesflow ten opzichte van een ander CRM systeem is dat het veel eenvoudiger is voor mij, maar vooral voor de mensen die er onderweg mee moeten werken’’

Jeroen Doornbosch – Directeur Projectvloeren Nederland

Wat kost dat dan, de CRM app van Blisss?