De rol van uw binnendienstmedewerker

De rol van uw binnendienstmedewerker

Vertegenwoordigers worden in de komende jaren steeds meer relatiebeheerders omdat de acquisitie door vertegenwoordigers zelf een dalende lijn zal gaan vertonen. De online vindbaarheid neemt die plaats in. De klant wil het bedrijf liever zelf benaderen op het moment dat er een directe aankoop behoefte is. Het bord zonder afspraak is de vertegenwoordiger niet welkom kan gaan toenemen. Het relatiebeheer door vertegenwoordigers blijft uiteraard zeer belangrijk.

Het volgen van een klant, die een internetbezoek heeft gedaan en die informatie heeft opgevraagd, wordt van een groter belang. De vertegenwoordiger wil graag naar klanten toe en kan minder affiniteit hebben met het nauwkeurig volgen van de klanten die op internet een spoor hebben achter gelaten (informatieaanvraag, offerteaanvraag, prijsindicatie, kleine aankoop in de webwinkel).

Ruim de helft van onze klanten verwachten dat de rol van de commerciële binnendienst uiteindelijk een sturende rol gaat worden voor de vertegenwoordigers die efficiënt gepland op pad gaan. De Salesflow leent zich uitstekend voor deze werkzaamheden.

Spelen bij uw team onderstaande vragen:

  • Wat is de huidige rol van uw commerciële binnendienst en hoe wilt u op deze veranderingen anticiperen?
  • Wat wordt er verwacht van de praktische marketingkennis van de binnendienst?
  • Hoe zorg ik dat de vertegenwoordigers mee groeien in de gewijzigde rol?
  • Welk percentage van de nieuwe klanten zal via internet en via de vertegenwoordiger binnen komen?

Download de brochure

Via onze Werksessie verkoopprocessen” komt u gezamenlijk tot mooie oplossingen die aansluiten bij de toekomstige rol van uw verkoopteam.

Via deze link https://blisss.nl/trainingen vindt u meer informatie over deze workshop.

 

Lees meer over CRM voor Sales

Nieuwsoverzicht

Geplaatst op