Welke nuttige rapportages kan je uit het CRM-systeem halen?

Welke nuttige rapportages kan je uit het CRM-systeem halen?

1 april 2020

Gezien de hoeveelheid data die in het CRM kan staan zijn de mogelijkheden voor rapportages eindeloos. Onderstaande rapporten helpen u voor extra inzicht in:

  • wat er speelt bij uw klanten
  • de omzet die u op (korte) termijn kunt verwachten
  • of alle klanten voldoende aandacht krijgen
  • de werkdruk per medewerker
  • zaken die voor uw administratie van belang zijn

Het dagrapport (standaard)

Elke morgen ontvang je via mail een rapport met daarin de gespreksnotitie en openstaande verkoopkansen van de klanten die de voorgaande dag zijn bezocht door de vertegenwoordigers. Zo blijft zowel binnendienst als buitendienst en ook het management op te hoogte van wat er speelt bij welke klant.

Het Verkoopkansenrapport (standaard)

Een wekelijks rapport via mail met alle kansen op een rij. Welke omzetten kunt u op korte termijn verwachten? Zijn er kansen waar een vertegenwoordiger nog wat hulp bij kan gebruiken. U krijgt hierdoor automatisch wekelijks een check of er geen kansen vergeten worden.

Het niet-bezochte klanten rapport (standaard)

U wilt graag met al de klanten contact blijven houden. Maar of er nu 50 of 200 klanten in portefeuille zitten er zijn altijd wel klanten bij die onbedoeld over het hoofd worden gezien. Met dit rapport heeft u die extra check of alle klanten die je in een bepaalde periode had willen bezoeken ook daadwerkelijk zijn bezocht.

Het wijzigingenrapport (standaard)

Een mail van een vertegenwoordiger naar een binnendienst medewerker als er een adreswijziging is bij een klant? Dit is overbodig geworden met het wijzigingen rapport. Uw binnendienst ontvangt dagelijks een automatisch rapport met alle wijzigingen in NAW gegevens van uw klanten, hiermee blijft ook uw ERP systeem up to date.

Specifieke rapportages

Door het gebruik van maatwerkvelden heeft u de mogelijkheid om specifieke rapportages te maken uit de Salesflow. De meest gebruikte maatwerkvelden zijn: specifieke reclamecampagnes, typische klantgroepen, productafname indicatie, controle op besproken zaken.

Lees meer over CRM voor Sales

Nieuwsoverzicht

Geplaatst op 1 april 2020