Welke informatie legt een vertegenwoordiger vast in het CRM systeem?

Welke informatie legt een vertegenwoordiger vast in het CRM systeem?

13 maart 2020

Vertegenwoordigers zijn veel onderweg en hebben geen tijd om ‘op kantoor’ alle informatie via laptop of PC in te voeren. Zij willen namelijk vooral ‘naar buiten’: klanten bezoeken!

Met de Salesflow verwerkt elke vertegenwoordiger het klantbezoek binnen twee minuten via hun tablet/mobiel. Zij hoeven aan de hand van maximaal 4 onderwerpen alléén de minimale hoeveelheid informatie in te voeren in de Salesflow.

1. Schat de omzet en de slagingskans?

2. Maak een gespreksnotitie?

3. Maak een taak voor jezelf en/of een collega?

4. Vast een vervolgafspraak maken?

De CRM-software slaat deze antwoorden op en verwerkt deze gegevens vervolgens in zeer nuttige informatie voor de vertegenwoordiger, de binnendienst en het management:

1. Door invulling van deze gegevens heb je automatisch een overzicht van alle openstaande verkoopkansen bij alle klanten op je dagelijkse dashboard of in een weekrapport. Handig voor het plannen van je werk en tijdens een verkoopoverleg.

2. De notitie is het beste als hij kort en duidelijk is. Vooral vastleggen wat je voor je klant wilt regelen om tot een deal te komen. Samen met het antwoord op vraag 1 staat deze informatie op het dagrapport die je ’s morgens al in outlook hebt staan. Zo deel je de informatie met het hele team.

3. In plaats van bellen naar de binnendienst en notities voor jezelf, tik je hier in 1 korte zin de taak. Deze taak staat dan, gekoppeld aan de klantgegevens, direct op je eigen dagelijkse dashboard en in de outlook van je collega. Hiermee bespaar je echt veel werktijd.

4. Soms weet de klant op het eind van het gesprek wanneer hij weer een volgend bezoek wil hebben. Als je de afspraak hier invult dan staat het meteen vast in je outlook agenda. Vaak weet de klant nog geen vervolgdatum en kan vraag 4 nog niet worden ingevuld. De Salesflow zorgt ervoor dat de klant automatisch weer in beeld komt voor een volgend bezoek. Op het dagelijkse dashboard staan de klanten die bezocht moeten worden en daarmee maak je een logische route- en bezoekplanning.

Dit is slechts een greep uit het gemak wat je hebt en de informatie die je krijgt als je na een gesprek met een klant 2 minuten de tijd neemt om deze vragen vast te leggen in je CRM systeem.

 

Lees meer over CRM voor Sales

Nieuwsoverzicht

Geplaatst op 13 maart 2020