Wat levert mij het CRM aan tijdbesparing op?

Wat levert mij het CRM aan tijdbesparing op?

2 april 2020

Hoe levert CRM tijdsbesparing op?

De meeste tijdbesparing door CRM zit hem in de efficiënte routeplanning, maar medewerkers worden intern ook overstelpt door mailtjes en telefoontjes. Via de Salesflow geeft de vertegenwoordiger in enkele minuten antwoord op 4 vragen te weten de omzetkans, de notitie, de taken en de vervolgafspraak. Het scheelt veel tijd als deze informatie vastligt in 1 systeem waar iedereen de benodigde informatie uit kan halen.

Onderstaand geven we een aantal voorbeelden van tijdbesparing:

  • U kunt aangeven wie van uw medewerkers het dagrapport moeten ontvangen. Om 06.00 uur krijgt dan iedereen in de mail de successen en uitdagingen van uw commercieel team te zien in één overzichtelijk dagrapport. Iedereen is dus in één keer op de hoogte en kan ook complimenten of bruikbare tips geven.
  • Een taak aanmaken voor bijvoorbeeld de binnendienst, is een kwestie van een paar seconde (de taak is direct gekoppeld aan de betreffende klant). Dat scheelt natuurlijk erg veel tijd met het bellen of apart mailen naar de binnendienst.
  • Ruim 80% van onze klanten gebruiken het verkoopkansenrapport voor meer structuur tijdens het eigen verkoopoverleg. Via dit rapport is direct inzichtelijk welke klanten extra aandacht nodig hebben. Iedereen die dat wilt, krijgt het verkoopkansenrapport automatisch wekelijks per mail toegezonden.
  • De afdeling inkoop ziet aan de status van de verkoopkans eerder welke voorraad ze binnenkort nodig hebben. De afdeling marketing weet via de registratie in de Salesflow welke marketingtools het beste werken.
  • De besparing op de reistijd en organisatie van het werk is het hoogst.

De kosten van de Salesflow zijn ongeveer 35 euro per gebruiker per maand. Met deze tijdbesparing heeft u die kosten al snel terug verdiend, maar mooier nog: met hoeveel procent zal uw omzet stijgen als gevolg van een efficiënte acquisitie? Bent u benieuwd hoe hoe uw bedrijf met Salesflow aan de slag kan gaan?

Lees meer over CRM voor Sales

Nieuwsoverzicht

Geplaatst op 2 april 2020