Ideale sales software voor vertegenwoordigers én managers? Bestaat dat wel?

U bent op zoek naar goede sales software voor uw verkoopafdeling. U bent flink aan het Googelen geslagen en hebt van verschillende partijen informatie opgevraagd. Toch merkt u dat de info over deze sales software alleen gericht is op het gebruikersgemak voor de vertegenwoordigers. Niet op de voordelen voor u als manager. Dat is raar. Het moet volgens u namelijk het beste voor beide zijn.

Om maar een voorbeeld te noemen: u wilt sales software waarmee uw vertegenwoordigers snel verkoopkansen kunnen toevoegen,  maar u wilt voor uzelf ook een real-time overzicht van de maandcijfers om het overzicht te kunnen behouden. De vraag is alleen: waar gaat u deze sales software vinden?

Salesflow van Blisss: sales software tool voor verkopers én managers

Bij Blisss begrijpen we dat u alleen de beste cijfers en resultaten kunt halen als uw verkoopteam de juiste tools heeft om mee te werken. U bent eindverantwoordelijke, maar u verliest de controle op het team als zij geen programma hebben waarin ze taken, notities, klanten en verkoopkansen kunnen toevoegen en terugvinden. Uw overzicht is dan weg. En nog erger: het zorgt voor ontevreden collega’s die slechter gaan presteren.

Pas als u de juiste salessoftware heeft, creëert u een basis om het samenspel met de binnen- en buitendienst goed te laten verlopen. Zorg dus voor een crm sales software tool die het voor u én voor uw vertegenwoordigers makkelijk maakt om te presteren. De Salesflow biedt u die kans; een handige sales tool die gemakkelijk is in gebruik en die u als leidinggevende controle geeft over de cijfers en resultaten.

saleskoffer

Voordelen salesflow voor verkopers

1. Minder frustratie: alle verkoopactiviteiten in één overzicht

Niets is zo frustrerend voor een verkoper als tientallen verschillende Word- en Excel-bestanden waar allerlei verschillende verkoopinformatie in staat. Een document voor de prospects, een document voor de huidige klanten en een document met een to-do-list. Om gek van te worden.

In de Salesflow zien vertegenwoordigers in één oogopslag wat ze nog moeten doen, waar verkoopkansen liggen en welke bedrijven er nog actief benaderd moeten worden. Slechts één keer doorklikken en uw vertegenwoordiger komt vanuit het dashboard direct op de juiste plek in het systeem terecht.

Handig geheugensteuntje: uw vertegenwoordigers kunnen per klant een melding inschakelen. Zo krijgen ze periodiek een herinnering dat ze weer contact moeten opnemen met de klant.

crm tablet

2. Efficiëntieslag: gespreksverslagen direct inspreken

De Salesflow heeft een gemakkelijke app waarop uw verkopers na een afspraak direct handsfree het gespreksverslag kunnen inspreken. Bijvoorbeeld onderweg naar kantoor. Zo hoeven ze achteraf geen heel gesprek uit te typen. En doordat het gespreksverslag meteen in het systeem staat, weten de collega’s op de binnendienst direct wat er is afgesproken en wat er moet gebeuren. Nog voordat de vertegenwoordiger zelf weer op kantoor is.

 

3. Tijdsbesparing: Efficiënte routeplanning en agendaplanning

Voor één afspraak naar de andere kant van het land? Dat is allesbehalve efficiënt. Twee uur heen, twee uur terug. En dat voor een afspraak die met een beetje pech maar 45 minuten duurt. Dat kan anders.

Door een koppeling met Google Maps, ziet uw vertegenwoordiger bij het plannen van een afspraak direct welke andere klanten in de buurt er nog wachten op een contactmoment. Deze kan hij direct inplannen in zijn agenda. Door daarna met één klik de geïntegreerde versie van Google Maps te openen, ziet uw vertegenwoordiger direct wat de snelste route is om alle wachtende klanten te bezoeken.

Wat kost de Salesflow? 

Voordelen Salesflow voor managers

1. Zicht op de dagelijkse gang van zaken

Heeft u wel eens van die dagen dat er op de verkoopafdeling zóveel gebeurt dat u het overzicht helemaal kwijt bent? Dan kan dat stress opleveren. Met het dagrapport nemen we wat van uw kopzorgen weg. Iedere ochtend ontvangt u via mail namelijk een dagrapport met daarin de notities en verkoopkansen die de dag ervoor zijn vastgelegd. Zo weet u waar uw vertegenwoordigers mee bezig zijn en herpakt u de controle op de dagelijkse gang van zaken. Gewoon, met één mailtje in uw inbox.

sales software rapportage

actief gebruik CRM

2. Inzicht in de prestaties van uw vertegenwoordigers

Een vertegenwoordiger die een keer vergeet een klant te bellen? Dat kan gebeuren. Maar het moet niet te vaak voorkomen, want dan moet u ingrijpen. Het is alleen lastig om hier achter te komen. Vooral als u geen overzicht heeft van de klanten die uw vertegenwoordigers hadden moeten benaderen.

Om de activiteiten en prestaties van uw collega’s inzichtelijk te krijgen, ontvangt u vanuit de Salesflow wekelijks een verkoopactiviteiten rapport. Zo hoeft u niet voor de zoveelste keer bij uw vertegenwoordigers na te vragen of ze een klant al gebeld hebben. Dat scheelt flink wat tijd en moeite. En u ziet hiermee of uw collega’s de beloftes naar hun klanten nakomen.

3. U loopt geen verkoopkansen meer mis

Heeft u het idee dat uw vertegenwoordigers regelmatig verkoopkansen laten liggen? Dan is het logisch dat u hier stevig van baalt. Al helemaal omdat u niet hard kan maken of het echt zo is. En blijft het bij een gevoel, dan zorgt dat altijd voor nóg meer frustratie. Want u weet dan namelijk niet waar het probleem precies zit.

Wekelijks krijgt u via de Salesflow een rapport met alle verkoopkansen op een rijtje. Welke omzetten kunt u op korte termijn verwachten? Zijn er kansen waar u een vertegenwoordiger nog even extra op moet wijzen? U checkt hiermee dus iedere week heel simpel of uw vertegenwoordigers geen verkoopkansen vergeten.

crm

Weten wat de salesflow van Blisss kost? 

 

Dit mag u nog meer van ons verwachten

Dat het werken met de Salesflow u heel wat voordelen oplevert, is nu wel duidelijk. Maar daar laten we het niet bij. Het inpassen van de Salesflow in uw organisatie vraagt om meer dan alleen het faciliteren van de software.

In de eerste fase van de implementatie krijgt uw verkoopteam van ons een praktische training, waarin ze stapsgewijs leren de Salesflow te gebruiken. Zo hoeft u niet alles zelf uit te leggen. Vervolgens komen we periodiek langs om de voortgang te bespreken en waar nodig advies en persoonlijke begeleiding te geven. Want het persoonlijke aspect; dat vinden we super belangrijk.

Heeft u tussendoor vragen of opmerkingen? Dan kunt u altijd rekenen op onze professionele support afdeling.

Blisss overleg

Anderen over de Salesflow

‘’Ik denk eigenlijk niet dat we sinds het gebruik van de Salesflow al eens een échte verkoopkans gemist hebben. Zonder de Salesflow zouden we er waarschijnlijk wel meer missen’’

Rick Kwakkel – Directeur MarketingKarwei

Wat kost dat, de Salesflow van Blisss?