Orders en facturen goedkeuren was nog nooit zo makkelijk

Als groothandel of productiebedrijf heb je een constante stroom van interne documenten en in- en uitgaande facturen en offertes. Wanneer de interne procedures een of meerdere controlemomenten behoeven, kan dit proces onnodig lang duren. Een geprinte factuur of offerte belandt op een grote stapel met papieren op het bureau van een collega en ligt dagen of weken te wachten op een krabbel ter goedkeuring. Wil jij het orderproces of interne procedures versnellen, versimpelen en tegelijkertijd in een oogopslag overzicht krijgen van de status?

Tip 1. Breng de goedkeuringsstromen goed in kaart

Heb helder welke goedkeuringsstromen er binnen de organisatie zijn en hoe die verlopen. Wellicht zijn er bij de verschillende afdelingen verschillende goedkeuringsstromen, breng die allemaal in kaart. Er zijn verschillende tools die je hierbij kunnen helpen, bijvoorbeeld Creately.

Tip 2. Gebruik de juiste tools

Het is belangrijk dat je een of twee tools kiest waar goedkeuringen binnenkomen. Het kan bijvoorbeeld via je mailbox, het ERP-systeem of via een goedkeuringsapp. Er zijn diverse mogelijkheden. Maak een keuze en richt het proces strak in.

Tips 3. Richt de tools slim in

Zorg ervoor dat je het goedkeuringsproces in een applicatie houdt, zodat collega’s niet hoeven te wisselen tussen tools. Dit bespaart hen veel opzoektijd. Richt deze tools slim in en maak koppelingen met andere tools, bijvoorbeeld de agenda en de mail.

Tip 4. Maak de slimme koppelingen in Teams

Gebruiken jullie Microsoft Teams in de organisatie? Dan kan je het hier slim inrichten. In Teams maak je namelijk gemakkelijk koppelingen met andere tools, bijvoorbeeld met Business Central. Je kunt zo de goedkeuringen via Teams laten verlopen. Collega’s krijgen automatisch een melding wanneer er een document ter controle of goedkeuring voor hen klaarstaat in een applicatie waarmee ze al bekend zijn. Zo houd je het simpel.

Tip 5. Kies een verantwoordelijke

Stel een verantwoordelijke binnen de organisatie aan om de goedkeuringsprocessen te monitoren. Iemand die het overzicht houdt, collega’s helpt om hun stukje goed te managen én die waar nodig ondersteuning biedt op technologisch gebied.

Je zorgt ervoor dat documenten niet op het verkeerde bureau belanden of zoekraken door de goedkeuringsprocessen in de organisatie in kaart te brengen en deze slim in te richten met behulp van de juiste tools. Daarnaast hoef je geen documenten meer uit te printen of te scannen en ben je zowel efficiënter als duurzamer aan het ondernemen.

Wil je graag aan de slag met een of meerdere van de bovenstaande tips? Wij helpen je graag. Neem contact met ons op voor een kennismakingsgesprek of bekijk onze website.

https://blisss.nl/categorie/blog

Vergelijkbare interessante artikelen voor jou

slider_img
Hoe het Zero Trust Model jouw bedrijf kan beveiligen
Lees meer
slider_img
Hoe GRIPP je helpt bij het beheren van updates
Lees meer
slider_img
Van Excel naar Power BI
Lees meer
slider_img
Houd phishing buiten de deur: tips voor een veilige inbox
Lees meer
slider_img
Digitale veiligheid: zijn we wel zo alert als we denken?
Lees meer
slider_img
Meer klanten binden met marketing automation: zo doe je dat!
Lees meer
slider_img
ERP-selectie: Hoe maak je de beste keuze voor jouw onderneming?
Lees meer
slider_img
Van weerstand tot acceptatie: de rol van verandermanagement
Lees meer
slider_img
Nieuwe stap vooruit: Blisss nu officieel Microsoft Solutions Partner
Lees meer
slider_img
Hoe houd je grip op een project?
Lees meer
slider_img
ROI wat betekent het? En waarom is het zo belangrijk?
Lees meer
slider_img
Naviplast een handige oplossing voor de kunststofverwerkende industrie
Lees meer
slider_img
Verbeter je productieproces met Blisss Shop Floor Control en ERP
Lees meer
slider_img
Vereenvoudig documentbeheer met Document Capture voor Microsoft Dynamics 365 Business Central
Lees meer
slider_img
Waarom kiezen voor software as a service (SaaS)?
Lees meer
slider_img
5 manieren om een optimale ROI te bereiken door middel van een ERP-oplossing
Lees meer
slider_img
Stap voor stap: Het bouwen van een digitaal ecosysteem voor jouw groothandel
Lees meer
slider_img
Van tekening tot productie: CAD-software en ERP samen in actie
Lees meer
slider_img
Ben jij al bekend met de integratiemogelijkheden van Microsoft 365 en Business Central?
Lees meer
slider_img
De werkwijze van Blisss: snel schakelen en gebruik maken van elkaars expertise.
Lees meer
slider_img
Welke e-commerce oplossing is het meest geschikt voor Business Central?
Lees meer
slider_img
In de wolken zijn met Business Central: kies voor een veilige cloudoplossing
Lees meer
slider_img
Wat komt er allemaal kijken bij de livegang van een nieuw softwarepakket?
Lees meer
slider_img
Uitdagende tijden vragen om automatisering in de wereld van productie
Lees meer
slider_img
5 valkuilen waardoor de projectkosten hoger kunnen uitvallen dan begroot
Lees meer
slider_img
Hoe ziet Industrie 4.0 er in de praktijk uit?
Lees meer
slider_img
De rol van ERP in Industrie 4.0
Lees meer
slider_img
Automatiseren: waarom, hoe en wat levert het op?
Lees meer
slider_img
Hoe geef je jouw klant altijd direct de juiste informatie?
Lees meer
slider_img
Voel je niet bedreigd door marketplaces
Lees meer
slider_img
Hoe speel ik als groothandel in op de nieuwe behoeften van mijn klant?
Lees meer
slider_img
Tips en tricks voor effectieve communicatie
Lees meer
slider_img
Het ERP-systeem: maak het niet ingewikkelder dan het is
Lees meer
slider_img
ERP & MES: de perfecte combinatie voor de Kunststofindustrie
Lees meer