Meer over CRM

Waarom is CRM onmisbaar voor je bedrijf?

wijzende man

CRM (Customer Relationship Management) is onmisbaar als je binnen je bedrijf meerdere medewerkers hebt die klantrelaties opbouwen en uitbouwen. Iedere ondernemer gebruikt een boekhoudpakket voor de financiële registratie, zodat hij weet wat de resultaten zijn. En zodat hij weet wat hij nog van wie moet ontvangen en wat hij nog aan wie moet betalen. Een CRM pakket doet hetzelfde, maar dan voor de commerciële registratie. Zo weet je weet wat de resultaten zijn van de verkoopgesprekken, wie je als nieuwe klant kunt binnenhalen en welke verkoopkansen er openstaan bij bestaande klanten.

Lees meer

 

actief gebruik CRM

Hoe zorg ik voor actief gebruik van het CRM systeem?

Niet alleen de eenvoud en het gebruikersgemak van een CRM systeem dragen bij aan actief gebruik van het CRM systeem. Wanneer je gebruik maakt van onderstaande tips zal de implementatie en de acceptatie sneller verlopen en vergroot je de kans op succesvol gebruik van het CRM.

7 Tips om ervoor te zorgen dat jouw medewerkers graag werken met een CRM systeem

Lees de tips

Hoe draagt het CRM systeem bij aan de planning van de buitendienst?

Het werk van de buitendienst zal altijd hectisch blijven, omdat de meeste acute klantwensen gewoonweg niet makkelijk te voorspellen zijn. Het CRM systeem ondersteunt in de planning van het werk voor de buitendienst, waarbij ook rekening wordt gehouden met acute klantwensen.

6 tips die ervoor zorgen dat de planning van de buitendienst goed verloopt

Lees meer

planning buitendienst

CRM binnendienstmedewerker

De rol van jouw binnendienstmedewerker

Vertegenwoordigers worden in de komende jaren steeds meer relatiebeheerders, omdat acquisitie door vertegenwoordigers een dalende lijn vertoont. De online vindbaarheid neemt die plaats in. De klant wil het bedrijf liever zelf benaderen op het moment dat er een directe aankoopbehoefte is. Het bord ‘zonder afspraak is de vertegenwoordiger niet welkom’ hangt op de deur van steeds meer bedrijven. Het relatiebeheer door vertegenwoordigers blijft uiteraard zeer belangrijk.

Lees de meer

Wat levert mij het CRM aan tijdbesparing op?

De meeste tijdbesparing zit hem in de efficiënte routeplanning, maar daarnaast worden de binnendienst medewerkers ook vaak overstelpt door mailtjes en telefoontjes. Via de Salesflow geeft de vertegenwoordiger na een bezoekafspraak in enkele minuten antwoord op de 4 belangrijkste vragen: de omzetkans, de notitie, de taken en de vervolgafspraak. Het scheelt veel tijd als deze informatie vastligt in één systeem waar iedereen de benodigde informatie direct uit kan halen.

Lees meer

tijdsbesparing CRM

Interesse in CRM? Neem contact met ons op