Meer over CRM

                     •   CRM voor Sales   •   Nieuws, tips & blogs   •   Je commerciële proces in kaart

Waarom is CRM onmisbaar in uw bedrijf?

CRM (een relatiebeheer systeem) is onmisbaar als meerdere medewerkers binnen het bedrijf een klantrelatie opbouwen. Iedere ondernemer gebruikt een boekhoudpakket voor de financiële registratie zodat men weet wat de resultaten zijn en van wie we nog iets moeten ontvangen en aan wie we nog wat moeten betalen. Een CRM pakket doet hetzelfde maar dan voor de commerciële registratie zodat u weet wat de resultaten zijn van de verkoopgesprekken en ook wie u als nieuwe klant nog binnen kunt halen en welke verkoopkansen bij bestaande klanten nog open staan.

 

Lees de blog

Actief gebruik van CRM

actief gebruik CRM

Hoe zorg ik voor actief gebruik van het CRM systeem?

Niet alleen de eenvoud en het gebruikersgemak van een CRM systeem dragen bij aan een actief gebruik van het CRM systeem. Wanneer u gebruik maakt van onderstaande tips zal de implementatie en de acceptatie snel verlopen en daarmee ook een vruchtbaar gebruik van het CRM systeem sterk toenemen.

7 Tips om ervoor te zorgen dat uw medewerkers graag werken met een CRM systeem

 

Lees de tips

Hoe draagt het CRM systeem bij, aan de planning van de buitendienst?

Het werk van de buitendienst zal altijd hectisch blijven, omdat de meeste acute klantwensen gewoon niet makkelijk te voorspellen zijn. Het CRM systeem kan goed ondersteunen in de planning van het werk waarbij toch rekening wordt gehouden met acute klantwensen.

6 tips die ervoor zorgen dat de planning van de buitendienst goed verloopt

 

Lees de blog

planning buitendienst

Blisss overleg

De rol van uw binnendienstmedewerker

Vertegenwoordigers worden in de komende jaren steeds meer relatiebeheerders omdat de acquisitie door vertegenwoordigers zelf een dalende lijn zal gaan vertonen. De online vindbaarheid neemt die plaats in. De klant wil het bedrijf liever zelf benaderen op het moment dat er een directe aankoop behoefte is. Het bord zonder afspraak is de vertegenwoordiger niet welkom kan gaan toenemen. Het relatiebeheer door vertegenwoordigers blijft uiteraard zeer belangrijk.

 

Lees de hele blog

Wat levert mij het CRM aan tijdbesparing op?

De meeste tijdbesparing zit hem in de efficiënte routeplanning, maar medewerkers worden intern ook overstelpt door mailtjes en telefoontjes. Via de Saleslow geeft de vertegenwoordiger in enkele minuten antwoord op 4 vragen te weten de omzetkans, de notitie, de taken en de vervolgafspraak. Het scheelt echt veel tijd als deze informatie vastligt in 1 systeem waar iedereen de benodigde informatie uit kan halen.

 

Lees de hele blog

tijdsbesparing CRM