• CRM voor Sales • Nieuws, tips & blogs • Je commerciële proces in kaart
CRM (een relatiebeheer systeem) is onmisbaar als meerdere medewerkers binnen het bedrijf een klantrelatie opbouwen. Iedere ondernemer gebruikt een boekhoudpakket voor de financiële registratie zodat men weet wat de resultaten zijn en van wie we nog iets moeten ontvangen en aan wie we nog wat moeten betalen. Een CRM pakket doet hetzelfde maar dan voor de commerciële registratie zodat je weet wat de resultaten zijn van de verkoopgesprekken en ook wie je als nieuwe klant nog binnen kunt halen en welke verkoopkansen bij bestaande klanten nog open staan.
Niet alleen de eenvoud en het gebruikersgemak van een CRM systeem dragen bij aan een actief gebruik van het CRM systeem. Wanneer je gebruik maakt van onderstaande tips zal de implementatie en de acceptatie snel verlopen en daarmee ook een vruchtbaar gebruik van het CRM systeem sterk toenemen.
Het werk van de buitendienst zal altijd hectisch blijven, omdat de meeste acute klantwensen gewoon niet makkelijk te voorspellen zijn. Het CRM systeem kan goed ondersteunen in de planning van het werk waarbij toch rekening wordt gehouden met acute klantwensen.
6 tips die ervoor zorgen dat de planning van de buitendienst goed verloopt
Vertegenwoordigers worden in de komende jaren steeds meer relatiebeheerders omdat de acquisitie door vertegenwoordigers zelf een dalende lijn zal gaan vertonen. De online vindbaarheid neemt die plaats in. De klant wil het bedrijf liever zelf benaderen op het moment dat er een directe aankoop behoefte is. Het bord zonder afspraak is de vertegenwoordiger niet welkom kan gaan toenemen. Het relatiebeheer door vertegenwoordigers blijft uiteraard zeer belangrijk.
De meeste tijdbesparing zit hem in de efficiënte routeplanning, maar medewerkers worden intern ook overstelpt door mailtjes en telefoontjes. Via de Salesflow geeft de vertegenwoordiger in enkele minuten antwoord op 4 vragen te weten de omzetkans, de notitie, de taken en de vervolgafspraak. Het scheelt echt veel tijd als deze informatie vastligt in 1 systeem waar iedereen de benodigde informatie uit kan halen.
Je kunt hieronder een proefaccount aanvragen. Voor ons is een bedrijf wat een proefaccount aanvraagt net zo belangrijk als een bedrijf wat direct tot aanschaf over wil gaan. Wij willen namelijk alleen klanten die ons betalen omdat ze tevreden zijn met het gebruik van ons CRM voor Sales. Ook bij een proefaccount krijg je desgewenst:
Schroom dus niet om deze service te vragen. Als je het onderstaande invult nemen we sowieso met jou contact op om te weten welke service wij jou mogen geven.