Je verkopers groeien graag met je mee: prikkel ze met trainingsmomenten

Herken je dat? Zo’n eureka-moment waarop je denkt: nú heb ik het gevonden. Je gaat fantaseren, tekent misschien wat uit, en je begint. Soms blijkt zo’n wild verkoopidee niet helemaal haalbaar. Maar vaker zoek je als commercieel type met een ondernemersgeest toch naar de mogelijkheden om je verkoopplan tot een succes te maken. Zonder dat je vooraf weet welke hobbels je moet nemen. Voor sommige mensen is dit idee een beetje beangstigend, maar voor ondernemende salesmanagers is zoiets vooral een ontzettende uitdaging. Al helemaal als je met mensen werkt. En je commerciële mensen; die groeien graag met je mee. Dat hebben we de afgelopen jaren wel gemerkt..

Toen we bijna 10 jaar geleden met Salesflow begonnen, dachten we: ‘’Er moet toch een CRM te maken zijn dat zó makkelijk is, dat iedereen er zonder enige moeite mee kan werken‘’. Een droom van een stel eigenwijze salesmannen die vonden dat het beter kon. Na de start ging de software en de techniek met rasse schreden vooruit. Top, dachten we. Maar het bleek wat ingewikkelder. Want de menselijke factor in het hele verhaal; die bleek soms wat uitdagender dan gedacht.

Je hebt de collega die vol gas vooruit gaat met zijn CRM. En je hebt de verkoper die graag wil, maar  gewoon net wat minder software-affiniteit heeft. Hoe zorg je er dan toch voor dat ze allebei de juiste begeleiding krijgen om er een succes van te maken? Die verantwoordelijkheid ligt niet bij jou als commercieel manager. Je hebt immers genoeg andere belangrijke dingen aan je hoofd. Die taak ligt bij ons. En die verantwoordelijkheid nemen we.

Het belang van persoonlijke begeleiding

Alles valt of staat met persoonlijke begeleiding. Dat hebben we in de loop der jaren wel gemerkt. Een CRM over de schutting gooien werkt simpelweg niet (al zijn er nog steeds CRM aanbieders die het proberen). De ene collega geef je tijdens een training net het beetje extra uitleg dat hij nodig heeft om het CRM systeem goed te kunnen gebruiken. De volgas-vertegenwoordiger rem je tijdens een training net een klein beetje af, zodat hij in zijn CRM alles invult wat zijn binnendienst-collega nodig heeft om verder te kunnen. Faciliteer je deze trainingen als manager periodiek? Dan zie je dat jouw team het enthousiasme vasthoudt en dat je collega´s steeds beter weten hoe ze CRM slim kunnen inzetten om hun targets te behalen.

👉 Anderen over de begeleiding van Blisss: “Bij aanschaf van Salesflow hebben we doelen gesteld met onze verwachtingen van het verkopend personeel en het gebruik van CRM. Om gaandeweg de scherpte te behouden op de vooraf bepaalde doelstellingen, heeft Blisss een Salesflow werksessie bij ons georganiseerd. We zijn tijdens deze CRM training interactief aan de slag gegaan met het praktisch Salesflow gebruik. Daarnaast heeft Blisss ons goede adviezen gegeven over onze salesdoelstellingen en hoe wij daar onze CRM software met de bijbehorende rapportages het beste voor kunnen inzetten” Gebr. Weststrate BV

lees meer over de CRM trainingen van Blisss

Verder de diepte in: samen zorgen voor meer omzet en loyale klanten

Weet jouw commercieel team goed hoe ze met CRM uit de voeten moeten? Dan kun je ze nog een stapje verder helpen. Tijdens de training ‘verkoopprocessen optimaliseren’, bedenken je binnen- en buitendienst medewerkers in een interactieve sessie hoe ze samen meer omzet en klanttevredenheid kunnen realiseren. Zo krik je het verkoopniveau op. En nog belangrijker: zo breng je de teamspirit er weer in. Iets wat in deze tijd van weinig sociale contacten extra belangrijk is.

👉 Wil jij de mogelijkheden bespreken voor een sales- of CRM-training?

 


Geplaatst op