Hoe draagt het CRM systeem bij, aan de planning van de buitendienst?

Hoe draagt het CRM systeem bij, aan de planning van de buitendienst?

26 maart 2020

Het werk van de buitendienst zal altijd hectisch blijven, omdat de meeste acute klantwensen gewoon niet makkelijk te voorspellen zijn. Het CRM systeem kan goed ondersteunen in de planning van het werk waarbij toch rekening wordt gehouden met acute klantwensen.

6 tips die ervoor zorgen dat de planning van de buitendienst goed verloopt:

  1. Geef eenmalig per klanttype een bezoekfrequentie aan voor uw klanten

Dit is de meest eenvoudige tip met een maximaal effect op de planning van het werk van de buitendienst. U krijgt perfect inzicht in de werkdruk wanneer u  het bezoek van uw klantgroepen naar 1x per jaar; 1 x per halfjaar of 1 x per kwartaal classificeert. Het inlezen van deze bezoekfrequentie in de Salesflow kost enkele minuten per jaar en het scheelt u enkele uren per week!

  1. Zorg voor evenwicht tussen relatiebeheer- en acquisitiebezoeken

De bestaande klanten met een bezoekfrequentie komen automatisch in beeld wanneer ze weer bezocht moeten worden. Als er een acquisitiegesprek gepland is, dan is het erg makkelijk om in dezelfde regio direct ook het relatiebeheer bezoek te plannen.

  1. Maak een weekplanning met 1 druk op de knop

In de SalesFlow heeft u het overzicht over alle klanten die bezocht moeten worden (wachtende klanten). U kunt deze groep klanten sorteren op een regio en direct op een dag in uw agenda slepen. Het maken van een weekplanning doet u in een handomdraai en er wordt geen klant vergeten.

  1. Een efficiënte routeplanning bespaart erg veel tijd en kosten

De Salesflow geeft u een duidelijk overzicht van alle klanten in de regio. U heeft met behulp van de Salesflow de planning per regio/per dag gemaakt en uiteraard is dan de beste route ook direct in beeld.

  1. Een perfecte oplossing voor als een afspraak plotseling uitvalt

Het overkomt ons geregeld. Je loopt binnen bij de klant en wat blijkt…..de klant is helaas niet aanwezig om wat voor een reden dan ook. Ook hier biedt de Salesflow een perfecte oplossing. Niet terug naar kantoor rijden maar met 1 druk op de knop ziet u welke klanten er in de buurt zitten die toch binnenkort door u bezocht zouden moeten worden. Even bellen of binnenlopen en uw reis is niet voor niets geweest.

  1. Geen dubbele agenda

Door de koppeling met outlook loopt de agenda synchroon met de agenda in de Salesflow. Alle afspraken die met klanten zijn gemaakt zijn gekoppeld aan deze klanten en ook zichtbaar voor de binnendienst. Afspraken met een privé karakter zijn afgeblokt zonder inzage voor anderen. U hoeft dus maar één agenda te beheren.

Lees meer over CRM voor Sales

Nieuwsoverzicht

Geplaatst op 26 maart 2020