De werkwijze van Blisss: snel schakelen en gebruik maken van elkaars expertise.

Dat Blisss de afgelopen jaren flink gegroeid is, is bijna niemand ontgaan. Maar als klant wil je natuurlijk weten hoe dit jouw bedrijf gaat helpen. Bij Blisss hebben wij ons de afgelopen jaren gericht op het creëren van een balans tussen twee aspecten: de voordelen van een groot bedrijf, zoals efficiëntie en brede expertise, gecombineerd met de voordelen van een kleiner bedrijf, zoals flexibiliteit en persoonlijke aandacht. Een groot bedrijf kan wel veel kennis en specialisten hebben, maar vaak is het lastig om snel met de juiste persoon in contact te komen. Dit kan leiden tot vertragingen en onduidelijkheid. Aan de andere kant, kleinere bedrijven zijn vaak flexibeler en hebben kortere communicatielijnen, maar kan het ontbreken aan specifieke kennis of capaciteit. In dit blogartikel lees je hoe Blisss het genoemde probleem aanpakt en het ombouwt tot een werkwijze die voor zowel de klant als Blisss ideaal is.

Zelfsturende Teams

Om hierop in te spelen heeft Blisss besloten om het bedrijf op te delen in zelfsturende teams. We hebben 4 teams bij Blisss. Om voor herkenbaarheid te zorgen hebben we deze onderverdeeld in de volgende kleuren: Blauw, Geel, Rood en Groen. Elke team bestaat uit maximaal 15 personen en beschikt over alle benodigde functies om klanten optimaal te ondersteunen. Hierdoor wordt het proces van planning en ontwikkeling efficiënter en is er meer kennis over de specifieke bedrijfsprocessen van de klant. Zo is er geen aparte afdeling voor development meer bij Blisss, maar werken ontwikkelaars binnen het team mee. Ook is het team zelf verantwoordelijk voor de planning en wordt er gewerkt met een ’teamcoördinator’, die het team leidt in de planning en capaciteit. Dit moet leiden tot betere planning, en meer kennis over jouw bedrijf binnen het team (van developer tot adviseur tot support). Elk team beheert een groep klanten die ze inmiddels door en door kennen. Dit zijn zowel klanten in de implementatiefase, maar ook klanten die al jaren van onze service genieten. De teams bedienen geen specifieke markt en kunnen elk type klant aan omdat de kennis en expertise breed genoeg is.  

Onze ervaringen

Jasper (teamcoördinator Team Blauw): “Het werken in teamverband is voor mij: De voordelen inzetten van een sterk team met experts die elkaar én het klantenbestand goed kennen, korte lijntjes benutten om samen successen te boeken. Daarbij blijvend kunnen vertrouwen op de andere teams waardoor we nog steeds één Blisss zijn. Goed voor de klant én collega’s!” 

Ruben (teamcoördinator Team Geel): “Binnen team Geel wordt samen hard gewerkt om alle klanten zo goed mogelijk te helpen. Hierbij is iedereen bereid collega’s te helpen en een extra stap te zetten als dit nodig is. Daarnaast is het plezier in het werk erg belangrijk en houden we binnen het team van gezelligheid en borrels na een drukke werkweek.” 

Ook de eerstelijns support wordt vanuit de teams zelf geregeld. Hierbij heeft elk team een direct telefoonnummer en is de planning binnen elk team zo opgezet dat er altijd supportbezetting is. Dit zorgt ervoor dat er direct contact is met de juiste persoon en er snel op acute vragen en problemen kan worden ingespeeld die niet kunnen blijven liggen tot het vaste dag(deel) dat we voor de klant werken. 

Stapsgewijs Samen Succesvol

We werken nu bijna 2 jaar via deze teamstructuur en kunnen wel stellen dat we erg tevreden zijn met hoe het uitpakt voor onszelf en voor onze klanten. Uiteraard staan we ook altijd open voor feedback hoe het beter kan. Dus heb jij nog tips of advies dan horen we het graag. 

Meer weten over de verschillende teams? Klik dan hieronder:

Vergelijkbare interessante artikelen voor jou

slider_img
Power Apps in combinatie met Dynamics 365 Business Central
Lees meer
slider_img
Ontdek de kracht van AI-Chatbots voor jouw groothandel
Lees meer
slider_img
Microsoft Power Apps: Transformeer bedrijfsprocessen binnen jouw organisatie
Lees meer
slider_img
Hoe het Zero Trust Model jouw bedrijf kan beveiligen
Lees meer
slider_img
Hoe GRIPP je helpt bij het beheren van updates
Lees meer
slider_img
Van Excel naar Power BI
Lees meer
slider_img
Houd phishing buiten de deur: tips voor een veilige inbox
Lees meer
slider_img
Digitale veiligheid: zijn we wel zo alert als we denken?
Lees meer
slider_img
Meer klanten binden met marketing automation: zo doe je dat!
Lees meer
slider_img
ERP-selectie: Hoe maak je de beste keuze voor jouw onderneming?
Lees meer
slider_img
Van weerstand tot acceptatie: de rol van verandermanagement
Lees meer
slider_img
Nieuwe stap vooruit: Blisss nu officieel Microsoft Solutions Partner
Lees meer
slider_img
Hoe houd je grip op een project?
Lees meer
slider_img
Orders en facturen goedkeuren was nog nooit zo makkelijk
Lees meer
slider_img
ROI wat betekent het? En waarom is het zo belangrijk?
Lees meer
slider_img
Naviplast een handige oplossing voor de kunststofverwerkende industrie
Lees meer
slider_img
Verbeter je productieproces met Blisss Shop Floor Control en ERP
Lees meer
slider_img
Vereenvoudig documentbeheer met Document Capture voor Microsoft Dynamics 365 Business Central
Lees meer
slider_img
Waarom kiezen voor software as a service (SaaS)?
Lees meer
slider_img
5 manieren om een optimale ROI te bereiken door middel van een ERP-oplossing
Lees meer
slider_img
Stap voor stap: Het bouwen van een digitaal ecosysteem voor jouw groothandel
Lees meer
slider_img
Van tekening tot productie: CAD-software en ERP samen in actie
Lees meer
slider_img
Ben jij al bekend met de integratiemogelijkheden van Microsoft 365 en Business Central?
Lees meer
slider_img
Welke e-commerce oplossing is het meest geschikt voor Business Central?
Lees meer
slider_img
In de wolken zijn met Business Central: kies voor een veilige cloudoplossing
Lees meer
slider_img
Wat komt er allemaal kijken bij de livegang van een nieuw softwarepakket?
Lees meer
slider_img
Uitdagende tijden vragen om automatisering in de wereld van productie
Lees meer
slider_img
5 valkuilen waardoor de projectkosten hoger kunnen uitvallen dan begroot
Lees meer
slider_img
Hoe ziet Industrie 4.0 er in de praktijk uit?
Lees meer
slider_img
De rol van ERP in Industrie 4.0
Lees meer
slider_img
Automatiseren: waarom, hoe en wat levert het op?
Lees meer
slider_img
Hoe geef je jouw klant altijd direct de juiste informatie?
Lees meer
slider_img
Voel je niet bedreigd door marketplaces
Lees meer
slider_img
Hoe speel ik als groothandel in op de nieuwe behoeften van mijn klant?
Lees meer
slider_img
Tips en tricks voor effectieve communicatie
Lees meer
slider_img
Het ERP-systeem: maak het niet ingewikkelder dan het is
Lees meer
slider_img
ERP & MES: de perfecte combinatie voor de Kunststofindustrie
Lees meer