CRM functionaliteiten

De CRM functionaliteiten bevatten zaken met betrekking tot gebruikersgemak, verslaglegging, rapportages, routeplanning en diverse koppelingen met jouw andere systemen.

                     •   Eenvoudige CRM-oplossingen   •   Persoonlijke service    •   Grip op jouw verkoopproces

De Salesflow desktop

wijzende man

Op de desktop versie kun je via een vaste pc of laptop in ons CRM-systeem. Op deze manier kun je langer werken als je ergens binnen jouw CRM wilt bijhouden. Voor een manager is het makkelijk om vanuit desktop CRM-app filters los te laten en analyses te maken. Tevens kun je hier rapportages op draaien. Als beheerder van het systeem kun je in de desktop CRM-app instellingen wijzigen voor jou en jouw gebruikers. De functies die per gebruiker beschikbaar zijn, zijn afhankelijk van de rechten die zijn toegekend.

Onderhouden van klanten met de Salesflow

CRM app op jouw mobiel

De mobielere gebruikers onder ons werken liever met onze CRM app. Deze sales tool werkt voor IOS en Android en is toegespitst op het werken van de buitendienst. Je bent in staat om onderweg makkelijker en sneller te werken met deze sales app die is gekoppeld met je navigatie en je mail. Onderweg is het middels spraak heel handig om je offertes op te volgen en een verslag of notitie in te spreken. De relaties in de buurt kunnen worden getoond op een kaart in Google maps.

 

 

Meer over onze CRM app

Bezoekverslagen

Vertegenwoordigers zijn veel onderweg en hebben geen tijd om ‘op kantoor’ alle informatie via laptop of PC in te voeren. Zij willen namelijk vooral ‘naar buiten’: klanten bezoeken! Met de Salesflow verwerkt elke vertegenwoordiger het klantbezoek binnen twee minuten via hun tablet/mobiel. Zij hoeven aan de hand van maximaal 4 onderwerpen alléén de minimale hoeveelheid informatie in te voeren in de Salesflow.

  1. Schat de omzet en de slagingskans?
  2. Maak een gespreksnotitie?
  3. Maak een taak voor jezelf en/of een collega?
  4. Vast een vervolgafspraak maken?

Lees meer

crm

crm tablet

Sales dashboard

Hoe fijn is het om in 1 oogopslag te zien wat er nog aan verkoopactiviteiten open staat. De Salesflow heeft een erg eenvoudig dashboard voor de opvolging en planning van al het werk omtrent uw klanten.

In het scherm hiernaast zie je het dashboard met:

  1. De openstaande verkoopkansen van jouw klanten
  2. De openstaande taken voor jouw klanten en inzicht in de voortgang hiervan
  3. Het overzicht van klanten waar je een afspraak mee wilt maken

De balken kleuren rood als u achter loopt. Vanuit dit dashboard heb je de mogelijkheid om direct contact te zoeken met de klant (ook erg handig op jouw mobiel).

Efficiënte bezoekplanning

Het vinden van new business is vaak tijdrovend maar ontzettend belangrijk om een groter marktaandeel te krijgen. Dit gaat vaak ten koste van het onderhouden van je huidige klanten wat kan leiden tot ontevredenheid of zelfs klantverlies.

Salesflow ondersteunt jouw onderneming niet alleen met het vinden van new business maar biedt ook de helpende hand bij het onderhouden en daardoor tevreden houden van je huidige klanten. De ene klant vraagt meer aandacht dan de andere, maar Salesflow zorgt ervoor dat elke klant op het juiste moment gecontacteerd wordt. Aan jou de keuze of het nodig is om je gezicht te laten zien of wellicht voldoet een telefoontje ook al.

Ook de volgende klanten kozen voor CRM voor Sales

Handsfree gespreksnotities maken

We kunnen het ons goed voorstellen, je hebt net een goed gesprek gehad bij een nieuwe klant maar het is qua tijd wel uitgelopen. Onderweg naar de nieuwe klanten bruis je nog van energie en allerlei tips schieten door jouw hoofd. Dan is het erg makkelijk dat je de Salesflow Mobile kunt gebruiken om de notitie in te spreken. Dit gesproken bericht wordt direct omgezet in een schriftelijke notitie onder de klantgegevens in de Salesflow.

Rapportages

Gezien de hoeveelheid data die in het CRM kan staan zijn de mogelijkheden voor rapportages eindeloos. Onze rapporten helpen je voor extra inzicht in:

  • wat er speelt bij jouw klanten
  • de omzet die je op (korte) termijn kunt verwachten
  • of alle klanten voldoende aandacht krijgen
  • de werkdruk per medewerker
  • zaken die voor jouw administratie van belang zijn

 

Meer over de mogelijkheden met salesrapportages

CRM rapportages

sales rapportage

Onze Power BI specialisten maken voor u de gewenste combinatie van bruikbare data voor uw vertegenwoordiger.

Power BI om CRM met andere data te visualiseren

Elk bedrijf heeft een enorm veel data. Het is niet makkelijk om hier inzichten uit te halen waar je direct beslissingen op kunt maken. Met Power BI van Microsoft kun je eenvoudig jouw data omzetten in bruikbare informatie en visualiseren in een herkenbare Microsoft omgeving met real time data. Met behulp van Power BI kun je goede strategische beslissingen nemen op inzichten welke je direct verkrijgt uit jouw ERP- of CRM-systeem. Door te werken met Power BI kan jouw vertegenwoordiger tijdens het gesprek bijvoorbeeld meteen zien:

  • wat de werkelijke omzetgegevens zijn en wat de prognose was
  • welke producten de klant minder koopt dan voorheen
  • welke productgroep nog niet wordt afgenomen door de klant
  • of er voldoende voorraad beschikbaar is
  • wat de levertijden zijn voor bepaalde producten

Plan een demonstratie

Google Maps

Met behulp van onze Google Maps koppeling heb je als buitendienstmedewerker zicht op alle klanten in de buurt in uw CRM app. Middels de CRM route planner zie je welk van deze bedrijven je moet bezoeken. Door het adres aan te klikken, start de navigatie en je bent op weg! Eventueel kun je de bedrijfsgegevens en de klanthistorie bekijken. Zo ben je goed voorbereid op pad.

google maps koppeling

koppelen ERP

Jouw Salesflow wel of niet koppelen aan jouw ERP systeem?

Ruim een kwart van de klanten van Blisss maakt gebruik van de koppeling tussen de Salesflow en het ERP systeem wat zij zelf gebruiken. Het is belangrijk om hierin een weloverwogen beslissing te maken. De koppeling kan er onder andere voor zorgen dat processen sneller verlopen en de data in allebei de systemen gelijk is. Wil je weten of het voor jouw organisatie slim is om te koppelen en wat hier allemaal bij komt kijken? In de volgende blog vertellen we er meer over!

 

Lees meer

Wil je een proefaccount of een demonstratie?

Je kunt hieronder een proefaccount aanvragen. Voor ons is een bedrijf wat een proefaccount aanvraagt net zo belangrijk als een bedrijf wat direct tot aanschaf over wil gaan. Wij willen namelijk alleen klanten die ons betalen omdat ze tevreden zijn met het gebruik van ons CRM voor Sales. Ook bij een proefaccount krijg je desgewenst:

  • Een persoonlijk advies
  • Een goed opgezet proefaccount (met klantdata) zodat je het ook goed kunt testen
  • Een instructie over het gebruik en service van onze helpdesk
  • GEEN rekening als het niet bevalt.

Schroom dus niet om deze service te vragen. Als je het onderstaande invult nemen we sowieso met jou contact op om te weten welke service wij jou mogen geven.

 

Plan een demonstratie of vraag een proefaccount aan