CRM voor Sales

Vertegenwoordigers hebben vaak de wens om een vrije functie te hebben en zo min mogelijk te hoeven registreren. Echter, als manager mist u mogelijk het inzicht in het salesproces. Hoe zorgt u ervoor dat de klantaandacht goed verdeeld wordt en dat alle relevante informatie rondom sales beschikbaar is zonder de vertegenwoordiger voor het hoofd te stoten?

Zo veel mogelijk resultaat en zo min mogelijk administratieve werkzaamheden: dat is onze filosofie. Met onze CRM voor sales oplossingen brengt u de informatie naar de juiste plek en profiteert u van een optimaal samenspel tussen klant, vertegenwoordiger, manager en binnendienst.

                     •   Eenvoudig CRM   •   Persoonlijke service    •   Grip op uw verkoopproces

30 dagen gratis proberen

Salesflow

Gebruiksvriendelijke CRM App

Salesview via Power BI

Onderweg al uw informatie zoals klantomzet en targets

Saleskoffer

Digitale catalogus

Salesflow

Een eenvoudig CRM voor sales mét professionele ondersteuning.

Wij geloven in de combinatie van automatiseren en organiseren. Daarom leveren we niet alleen een sales oplossing, maar ook de kennis om uw salesproces slim in te richten. De CRM oplossingen van Blisss zijn ontwikkeld vanuit de gedachte dat eenvoud het beste werkt. 

 

Vertegenwoordigers die veel buiten de deur werken, zijn vaak veel meer geholpen met een op hen toegespitste oplossing. Dankzij onze CRM voor sales oplossingen weten zij precies wie wat wanneer nog moet doen, welke klanten bezocht zijn en welke klanten nog bezocht moeten worden. Alle informatie om goed voorbereid het gesprek in te gaan vinden zij in onze sales oplossing op hun tablet, mobiel of laptop (desktop). U ontvangt dagelijks de voortgang bij de klanten via het automatische dagrapport in uw mail of op uw app. Zo heeft u alle middelen bij de hand om uw analyses er op los te laten en uw gehele team aan te sturen. Tevens zijn onze sales oplossingen te koppelen aan alle ERP & CRM systemen.

Efficiënte salesplanning

Met de salesoplossing maakt u een efficiënte salesplanning op basis van urgentie, de locatie van klanten en de ingestelde bezoekfrequenties.

Mis nooit meer een verkoopkans

Door het beantwoorden van 4 vragen na elk verkoopgesprek heeft u altijd en overal scherp inzicht in openstaande verkoopkansen, klantnotities, uit te voeren taken en relatiebeheer.

Automatische sales rapportages

Ontvang per mail of in Power BI sales rapportages die zeer toegankelijk zijn en daadwerkelijk gelezen worden.

Meedenken met klanten zoals geen ander dat doet.

Door onze jarenlange ervaring met CRM voor Sales Software weten wij als geen ander wat er bij een CRM-implementatie komt kijken. Een implementatie gaat veel verder dan alléén de software. Het vraagt om het enthousiasmeren van uw commerciële medewerkers om ervoor te zorgen dat zij met plezier met de CRM oplossing gaan werken. Daarom organiseren we klantendagen om ervaringen te delen met andere gebruikers, sluiten we desgewenst aan bij uw verkoopoverleg en delen we gebruikerstips door middel van fraaie instructiefilmpjes of praktijktrainingen voor uw bedrijf. En mocht u er even niet uit komen, dan kunt u altijd rekenen op onze professionele support afdeling.

Onze praktijktrainingen

salesoplossing

Sfeerimpressie van onze klantendag.

Blisss organiseert meerdere keren per jaar een klantendag. Deze klantendag staat volledig in het teken van het delen van tips en ervaringen door onze klanten. Alhoewel de klanten werkzaam zijn in verschillende branches, zit er vaak veel overlap in de verkoopprocessen. Door deze ervaringen uit te wisselen, komt u tot inzichten waar u anders misschien zelf nooit op gekomen was. Bekijk hiernaast de sfeerimpressie van onze klantendag.

MEER WETEN OVER BLISSS

Waarom is CRM onmisbaar in uw bedrijf?

CRM (een relatiebeheer systeem) is onmisbaar als meerdere medewerkers binnen het bedrijf een klantrelatie opbouwen. Iedere ondernemer gebruikt een boekhoudpakket voor de financiële registratie zodat men weet wat de resultaten zijn en van wie we nog iets moeten ontvangen en aan wie we nog wat moeten betalen. Een CRM pakket doet hetzelfde maar dan voor de commerciële registratie zodat u weet wat de resultaten zijn van de verkoopgesprekken en ook wie u als nieuwe klant nog binnen kunt halen en welke verkoopkansen bij bestaande klanten nog open staan.

 

Lees de blog

salesflow

crm tablet

Een dashboard met een overzicht van al mijn verkoopactiviteiten

Hoe fijn is het om in 1 oogopslag te zien wat er nog aan verkoopactiviteiten open staat. De Salesflow heeft een erg eenvoudig dashboard voor de opvolging en planning van al het werk omtrent uw klanten.

In het scherm hiernaast ziet u het dashboard met:

  1. De openstaande verkoopkansen van uw klanten
  2. De openstaande taken voor uw klanten en inzicht in de voortgang hiervan
  3. Het overzicht van klanten waar u een afspraak mee wilt maken

De balken kleuren rood als u achter loopt. Vanuit dit dashboard heeft u de mogelijkheid om direct contact te zoeken met de klant (ook erg handig op uw mobiel).

Hoe zorg ik voor actief gebruik van het CRM systeem?

Niet alleen de eenvoud en het gebruikersgemak van een CRM systeem dragen bij aan een actief gebruik van het CRM systeem. Wanneer u gebruik maakt van onderstaande tips zal de implementatie en de acceptatie snel verlopen en daarmee ook een vruchtbaar gebruik van het CRM systeem sterk toenemen.

7 Tips om ervoor te zorgen dat uw medewerkers graag werken met een CRM systeem

Lees de tips

saleskoffer

webinar crm voor sales

Webinar met uitleg over CRM voor Sales producten

Enkele malen per jaar verzorgen wij een Webinar over de Sales Oplossingen die we aanbieden. Eén van onze accountmanagers geeft dan een interactieve presentatie over de bestaande software voor nieuwe relaties en voor een toelichting op een nieuwe release van onze producten voor onze vaste relaties. De Webinar hebben we opgenomen zodat u niet hoeft te wachten op een live presentatie. Onderstaande Webinar geeft u uitleg over het gebruik van onze salesoplossingen (Salesflow en Salesview/Power BI).

Bekijk de webinar

Hoe draagt het CRM systeem bij, aan de planning van de buitendienst?

Het werk van de buitendienst zal altijd hectisch blijven, omdat de meeste acute klantwensen gewoon niet makkelijk te voorspellen zijn. Het CRM systeem kan goed ondersteunen in de planning van het werk waarbij toch rekening wordt gehouden met acute klantwensen.

6 tips die ervoor zorgen dat de planning van de buitendienst goed verloopt

 

Lees de blog

crm

Salesview via Power BI

Onderweg zicht op klantomzet en targets

De Salesview is een ideale applicatie voor tijdens het verkoopgesprek. Deze app geeft u overzicht van informatie zoals actuele omzet t.o.v. prognose op klant- en productniveau. U ziet direct welke producten minder goed afgenomen worden dan verwacht. De vertegenwoordiger ziet op zijn app welke producten aandacht verdienen tijdens het verkoopgesprek. Hierdoor kan hij of zij actie ondernemen om deze producten te verkopen. De Salesview is daadwerkelijk een hulpmiddel voor meer omzet! Met Microsoft Power BI als platform is het toevoegen van informatie als openstaande saldo’s, leveringscondities en orderportefeuille uiteraard ook mogelijk.

Onze Power BI specialisten maken voor u de gewenste combinatie van bruikbare data voor uw vertegenwoordiger.

Power BI gebruiken om de gegevens uit CRM met andere data binnen uw bedrijf te visualiseren

Elk bedrijf heeft een enorm veel data. Het is niet makkelijk om hier inzichten uit te halen waar u direct beslissingen op kunt maken. Met Power BI van Microsoft kunt u eenvoudig uw data omzetten in bruikbare informatie en visualiseren in een herkenbare Microsoft omgeving met real time data. Met behulp van Power BI kunt u goede strategische beslissingen nemen op inzichten welke u direct verkrijgt uit uw ERP- of CRM-systeem. Door te werken met Power BI kan uw vertegenwoordiger tijdens het gesprek bijvoorbeeld meteen zien:

  • wat de werkelijke omzetgegevens zijn en wat de prognose was
  • welke producten de klant minder koopt dan voorheen
  • welke productgroep nog niet wordt afgenomen door de klant
  • of er voldoende voorraad beschikbaar is
  • wat de levertijden zijn voor bepaalde producten

Saleskoffer

Presenteer uw artikelen op uw tablet.

De Saleskoffer app zorgt ervoor dat de gebruiker het actuele aanbod van het assortiment tot zijn of haar beschikking heeft. Het grote voordeel is dat u bepaalt wat er in de app staat aan artikelen, prijzen, productinformatie en documentatie en dat dit vervolgens voor iedereen offline beschikbaar is. Zo is uw organisatie en desgewenst ook uw klant op de hoogte van het actuele aanbod.

 

Naast CRM voor Sales heeft Blisss een ERP afdeling en een team voor de ontwikkeling van maatwerkapps.

Blisss bestaat uit ruim 50 medewerkers die kennis en ervaring hebben voor de software binnen uw bedrijf. We richten ons met name op groothandels, productiebedrijven en projectenorganisaties. Naast een speciaal team voor de sales oplossingen hebben we teams voor:

Wilt u een proefaccount of een demonstratie?

U kunt hieronder een proefaccount aanvragen. Voor ons is een bedrijf wat een proefaccount aanvraagt net zo belangrijk als een bedrijf wat direct tot aanschaf over wil gaan. Wij willen namelijk alleen klanten die ons betalen omdat ze tevreden zijn met het gebruik van ons CRM voor Sales. Ook bij een proefaccount krijgt u desgewenst:

  • Een persoonlijk advies
  • Een goed opgezet proefaccount (met klantdata) zodat u het ook goed kunt testen
  • Een instructie over het gebruik en service van onze helpdesk
  • GEEN rekening als het niet bevalt.

Schroom dus niet om deze service te vragen. Als u het onderstaande invult nemen we sowieso met u contact op om te weten welke service wij u mogen geven.

Demonstratie of proefaccount CRM voor sales

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.