CRM Software voor Groothandels

Groothandels dienen zich hoofdzakelijk bezig te houden met zaken waarmee geld verdiend kan worden, en hierbij dus geen enkele verkoopkans te missen. De CRM voor Sales oplossingen van Blisss stellen u in staat om alle CRM gerelateerde processen onder te brengen in één systeem.

         Uw CRM voor Sales efficiënter inrichten?

Meer informatie

Waarom zijn onze CRM voor Sales oplossingen geschikt voor de Groothandel?

Ruim 15 jaar geleden waren er al veel verschillende CRM oplossingen op de markt, maar geen van deze oplossingen voldeden goed aan het gemak waar onze klanten naar op zoek waren. Op verzoek van een 5-tal groothandels zijn wij 15 jaar geleden gestart met het bouwen van CRM oplossingen specifiek voor de groothandel.

De eisen die destijds gesteld werden, zijn nu nog steeds onveranderd gebleven. De CRM oplossing moet ervoor zorgen dat:

  • de vertegenwoordigers de aandacht voor de verschillende klanten gestructureerd oppakken (niet te veel naar bepaalde klanten en ook geen klanten vergeten)
  • de vertegenwoordiger een logische route rijdt als hij/zij meerdere klanten per dag bezoekt
  • de vertegenwoordiger snel de relevante informatie onderweg kan ophalen van verschillende klanten en dat hij/zij ook onderweg kan zien bij welke klant in de buurt hij op bezoek moet
  • het een goed hulpmiddel is voor de planning van de buitendienst
  • men er graag mee wilt werken omdat het echt eenvoudig werkt (weinig handelingen en veel gemak)
  • er dagelijks voor alle medewerkers een goed inzicht is in de status van de klantkansen

De eisen hiernaast en nog vele andere mogelijkheden zijn verwerkt in de SalesFlow:

Wat betekent CRM software voor groothandels voor uw vertegenwoordigers?

Bovenstaande eisen hebben vooral betrekking op de organisatie van het werk van de vertegenwoordigers en de binnendienst. Er zijn ook eisen gesteld aan de informatie die een vertegenwoordiger kan geven tijdens het gesprek met zijn klanten. De CRM oplossing moet er ook voor zorgen dat de vertegenwoordiger tijdens het gesprek:

  • kan zien wat de omzet en productafname van de klant is
  • ziet welke deel van het assortiment extra aandacht nodig heeft
  • ziet wat zijn target bij deze klant is
  • het actuele assortiment kan tonen
  • de gebruiksaanwijzing, voorraad en leveringscondities kan raadplegen

Door de koppeling van onze Salesoplossingen met uw ERP systeem en door gebruik van Power BI voldoen we ruimschoots aan de bovengenoemde eisen.

Meer informatie

Wilt u een demonstratie of proefaccount van CRM voor Sales?

Demonstratie of proefaccount CRM voor sales

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.