Ben jij al bekend met de integratiemogelijkheden van Outlook en Business Central?

Eén van de meest gebruikte communicatiemiddelen in het bedrijfsleven is nog altijd mailen. Hoogstwaarschijnlijk start je jouw dag met het openen van de mail om vanuit daar direct alle binnengekomen berichten te verwerken. Of je zet natuurlijk eerst een lekkere bak koffie zodat je met goede moed de dag kan starten. Wij oordelen niet. 😉 We checken in ieder geval meerdere malen per dag onze mail.

Een ander programma waar je veel mee werkt is het ERP-systeem (Microsoft Dynamics 365 Business Central). Alle informatie met betrekking tot klanten, leveranciers, prospecten, verkooporders, inkooporders et cetera is hier opgeslagen. Normaal gesproken zou je de hele tijd moeten schakelen van het ene programma (Outlook) naar het andere (Business Central). Dat kan erg tijdrovend zijn. Hoe handig is het als je jouw mailbox niet meer hoeft te verlaten en vanuit daar alle informatie kunt raadplegen zonder apart het ERP-systeem erbij te hoeven pakken? Goed nieuws: dat is mogelijk!

Je kunt Microsoft Outlook en Microsoft Dynamics 365 Business Central namelijk met elkaar integreren. Dát noemen we bij Blisss efficiënt werken. We laten je graag zien wat er mogelijk is binnen Outlook om jouw (werk)leven een stuk makkelijker te maken.

Let’s see!

1) De tooling van Microsoft is tegenwoordig erg slim. Wanneer een klant je een mail stuurt met het verzoek om voor artikelnummer X een order aan te maken, herkent het systeem dit. Er popt dan aan de rechterkant een schermpje op met het herkende artikelnummer. Vanuit daar kun je direct zelf een order aanmaken.

2) Mocht je graag meer velden willen inzien/invullen kun je op het potloodje klikken en klapt er een groter scherm uit. Dit is hetzelfde venster wat je gewend bent vanuit Business Central en vanuit daar kun je alle info invullen om vervolgens de order af te ronden.

3) Wanneer een vast contact jou mailt kun je direct meer klantinformatie inzien door op één van de blauwe tegeltjes te klikken. Je kunt kiezen uit lopende/geboekte verkoopoffertes, verkooporders, verkoopfacturen, verkoopraamcontracten, verkoopretourorders, of verkoopcreditnota’s. Handig als je eerst wilt zien of een klant een vorige factuur al heeft voldaan voordat je een nieuwe bestelling aanmaakt.

4) Daarnaast kun je vanuit een mail verschillende nieuwe acties starten. Je klikt op het Business Centraal icoontje – Nieuw en je krijgt de optie om een verkoopofferte, verkoopfactuur, verkooporder, verkoopcreditnota, inkoopfactuur, inkoopcreditnota of een inkooporder aan te maken. Door gebruik te maken van deze integratie zal je veel efficiënter te werk gaan.

Aan de slag!

Ben je enthousiast geworden en wil je graag zo snel mogelijk met deze integratie aan de slag gaan? Je zal dan eerst de Microsoft Dynamics 365 Business Central add-in moeten installeren. Je kan uiteraard ook één van onze consultants vragen of ze jou hierbij kunnen helpen. Mocht je naar aanleiding van het lezen van dit blogartikel nog vragen hebben, horen wij het graag.

 

Nieuwsoverzicht

Geplaatst op